29 September Sint Boys 1 – Callantsoog 1 (1-4)

“De eerste ontmoeting”

Beste lezer, het is alweer even geleden dat wij elkaar spraken. In mei om precies te zijn. Het vorige seizoen ging na een prima tweede seizoenshelft als een nachtkaars uit. Over de zomer zijn er een hoop zaken gebeurd. Uw reporter heeft dit alles eens goed bekeken en ik neem u mee in het wel en wee van de voorbereiding. Daarna de seizoen ouverture.
Een mooie groep nieuwe spelers die voor een serieuze kwaliteitsinjectie hebben gezorgd, bijna allemaal ervaring op een hoger niveau dan waar Callantsoog nu acteert. Meer dan 20 man op de training en een sterke voorbereiding. Winkel, werd de laatste minuut 2-2 gespeeld maar de afstemming was nog warrig. De 2-5 nederlaag tegen Schagen United 1 gaf de baker moed. Zeker de eerste helft was Callantsoog minimaal gelijkwaardig aan de stadse gasten. Op inhoud en braille vlogen de mannen van Martijn Gootjes nog hoger dan de mannen van Boukes. De beker gaf al een ander beeld. MOC werd aan de zegekar geregen, Wieringermeer kreeg een pak rammel van jewelste 1-7. En Texel had geluk dat na 70 minuten Callantsoog slordig werd, want op basis van de eerste helft had het gerust 4-0 kunnen staan. Uiteindelijk 2-2 en voor het eerst de volgende ronde van de districtsbeker. De Rijp uit 4B is in oktober de tegenstander, op een donderdag.

Maar alles wel, op het moment dat de competitie begint moet het gebeuren. Voorbereiding kan de kleedkamer uit als je direct in Sint Maarten verliest. Sint Boys, gedegradeerd uit de vierde klasse, mocht een stugge ploeg heten. Met afwezigen Haabo, Witkamp, De Heer, Kirstein en van Rens mocht Boukes vooral voorin met zijn fantasie in gesprek. Uiteindelijk toverde de magiër uit Winkel de volgende elf op het veld. Sleurink; Vos, Holswilder, De Vries, Van Muijen; Kirstein, Rezelman, Doorn; Wagt, Marogna, Langeveld.
Het eerste fluitsignaal gaf Callantsoog vleugels, want met volle druk en behoorlijk goed voetbal (volgens de volgers en tegenstanders aan de kant) werd Sint Boys volledig aan het lot over gelaten. Grote kansen nog niet, maar aan de bal kwamen de bewoners uit Sint Maarten amper. De eerste grote kans leverde geen goal op, Tom Rezelman zag zijn schuiver via keeper en speler voor de doellijn worden weggehaald. Wagt zijn vizier met voorzetten was nog niet scherp en schoten van Vos, Van Muijen, Kirstein en Rezelman werden allemaal geblokt of scheerde over. Demian Langeveld dacht een vrije trap in een keer op doel te nemen, het schot was te zwak om de keeper te verontrusten. Maar de keeper hielp een handje en door de benen was de 0-1 een feit. Kansen voor Marogna en Kirstein waren op het randje en na een prachtige opgebouwde aanval van achteruit mocht na een puike voorzet van Wagt Demian Langeveld zijn tweede van de middag maken. Sint Boys leek al haast op te geven. Tot zij profiteerden van slordigheden aan Callantsoogse zijde. Vlak voor rust kwam Sint Boys beter in de wedstrijd en melde het zich ook op de helft van de tegenstander. Schoten zijn er naast een afzwaaier van een meter of 25 niet geweest. Kansen dus al helemaal niet. En net als de rust zou komen was keeper Michael Sleurink, die tot dan toe niets te doen had gehad en ballen weglegde alsof het niets was, net te laat om de bal terug te halen. Speler Sint Boys kon makkelijk afdrukken in leeg doel. Toch een zure smaak.

1-2 rust.

Na rust had Sint Boys nog minder in te brengen. Geduldig en met goed veldspel probeerde Callantsoog de tegenstander kapot te spelen. En dit lukte. Meerdere corners en kansrijke situatie via Marogna, Van Muijen, Wagt en Kirstein liepen niet goed af. Maar een ingestudeerde corner viel voor de voeten van Jort de Vries, met een solide voorzet kon Tijme Doorn zijn eerste van het seizoen maken. Vrijheid, zo leek het te voelen. Callantsoog kwam niet meer in de problemen en Tijme Doorn mocht zelfs voor zijn tweede symfonie op gaan van de dag.

Allereerst de MOTM. Velen kwamen in aanmerking, maar de prijs ging tussen maar 2 personen. Doorn en Langeveld. Samen goed voor 4 producties en gezien de verwachting dat Langeveld dit jaar nog wel eens vaker op het formulier vermeld kan worden, TIJME DOORN. Een verder ook goede wedstrijd van de middenvelder/verdediger.

Een prima begin van de gang langs de velden van Callantsoog dit jaar. Louter wedstrijden tegen buren/verre buren staan op het programma. De reis naar het verre West Friesland wordt haast nooit gemaakt.

De volgende reis is over 2 weken. De wedstrijd van het jaar staat al vroeg op het programma. De kermisderby tegen de gedegradeerde buren van Geel Zwart staat op het programma. 14:00 in de Leeuwenkuil. Daar weet een Stienros vaak wel raad mee. Komt dat zien.