wedstverslag

4 Maart Kaagvogels 1 – Callantsoog 1 (1-11)

“Dubbele cijfers laten Kaagvogels duizelen”

In een wereld waar de wedstrijd altijd de kant op valt van de voetballende ploeg wonnen Barcelona van 2010 en Ajax van 1995 altijd de Champions League zolang zij samen voetbalden. Het Callantsoog van 2024 is dan een kleine sprong. De kustploeg speelt in 2024 haar tweede wedstrijd na een verdiend gelijkspel met mogelijkheden tegen Zwaagdijk in Zwaagdijk. Alle gekheid op een stokje. In de vijfde klasse wil Callantsoog stijgen en met Tom Boukes aan het roer de linkerkant van de ranglijst bestormen. Op 3 maart stond Kaagvogels op het programma. Een wedstrijd die gewonnen moest worden om aan de ambities te kunnen voldoen. Het verleden leert ons vooraf dat dit mogelijk moest zijn, maar dat er met enige regelmaat ploegen over de Kolhorners struikelen. Vooral op vechtlust is het team van Ivo Scharlaekaens een ploeg waar je rekening mee moet houden.

De opstelling was als volgt: Ter Haak; Van Muijen, De Vries, Bijpost, Vos; Rezelman, Doorn, R. Kirstein; Gorgis, De Heer, Wagt. Wissels: Provily, Zomerdijk, Tepas, M. Kirstein.

Het begin van de wedstrijden in 2024 verschilt van die uit 2023. Uit de aftrap werd een lange pass door Ryan Kirstein op waarde geschat. Na 2 minuten 0-1 voor Callantsoog. Dat is een lekker begin. Nog amper 5 minuten later lag de 2-0 al in de touwen. Bjorn Wagt was zijn tegenstander te slim af, schuiver in de verre hoek en goal. Het leek zo makkelijk te gaan. Kaagvogels besloot de situatie anders aan te pakken. Wat opportunistischer. Een klein moment golfde het spel wat op en neer op het zeer moeilijk te bespelen veld. Ondanks het vele gras was het toch ontzettend hobbelig wat voetballen een stuk lastiger maakt. Plots lag na een onachtzaamheid de bal achter herintreder Glenn ter Haak. De betrouwbare sluitpost heeft zich weer bij de selectie van Boukes gevoegd sinds de winterstop. Kaagvogels had weer geloof. 1-2. Dat geloof duurde welgeteld een minuut of 3. Bjorn Wagt werd weggestoken vanaf zijn tegenstander en met een scherpe schuiver was de vleugelflitser productief. 2 schoten, 2 goals. 1-3. Voor rust mocht Wagt ook zijn derde treffer nog maken, zijn directe tegenstander gaf de moed op, voor de rust bracht Kaagvogels 2 wissels, een teken dat het anders moest.

Na een bakje thee en wat suikerrommel kwam het cliché, uit een ander vaatje tappen naar boven bij Kaagvogels. 10 minuten in de tweede helft bleek hier echter weinig van terecht te komen. Callantsoog was tactisch, fysiek, technisch en communicatief superieur aan Kolhorn. Na vele kansen, corners en mogelijkheden tot kansen stond het aan het einde van de 90ste minuut 1-11. De tweede helft mocht invaller Milan Kirstein 4x het net laten bollen, Bjorn Wagt nog 1 extra ook op 4 en Ryan Kirstein bracht zijn totaal op twee. De mooiste treffer van de dag kwam van de schoen van een andere invaller. Na een mooie combinatie van Tom Rezelman kon Kyle Zomerdijk met een lepe voetbeweging een semi stift produceren die prachtig in de verre hoek binnen viel. 1-11.

Optimisme alom, verdiend en vooral de eerste keer dat Kaagvogels op eigen terrein met dubbele cijfers is verslagen. Callantsoog zit op het juiste pad, de combinatie van een grote trainingsgroep en inzet, samen met een coach die de goede snaar raakt begint te werken. Het doelsaldo is weer positief, nu de punten in de tweede periode nog. Volgende week Duinrand S. Ploeg waar in de eerste seizoenshelft meer in zat in Schoorl, ondanks hun duelkracht zetten ook zij wisselende resultaten neer gedurende het seizoen. 14:00 in Callantsoog, circus Boukes strijkt neer. Alles voor het resultaat.