4 Februari Zwaagdijk 1 – Callantsoog 1 (2-2)

“Verdiend gelijkspel tegen koploper”

Het zijn altijd van die momenten in een seizoen. De koploper komt op bezoek. Of uit naar de koploper. Het woord opzich heeft al iets. Vaak staat een koploper voor het beste team in de competitie en uiteraard degene met de meeste punten, vandaar aan kop… Vandaag stond voor Callantsoog de wedstrijd op het programma tegen Zwaagdijk. De koploper dus. Zonder te hebben verloren staat het team wat achter Hoorn ligt, ver weg dus, voor op Oudesluis. Oudesluis kan aan kop komen, maar zal de inhaal wedstrijd moeten winnen. Het verhaal van Callantsoog kennen we, de complimenten en bloemen vaak voor de ploeg. De punten gaan vaak naar de tegenstander. Maar met Tom Boukes is er nieuw elan. En dat ziet men. Zo ook Zwaagdijk. Een aantal afwezigen deze week dus er moest nogal wat veranderen. De opstelling was als volgt: Zomerdijk, Van Muijen, De Vries, Doorn, Vos; De Heer, Rezelman, Kirstein, Provily; Van Rens, Wagt. Op de bank zaten Gorgis en Bijpost.

Met een nieuwe keeper vers uit Colombia vanwege de afwezigheid van Gijs Tepas ging Callantsoog vol goede moed de wedstrijd aan. Het veld is in deze gebieden altijd een vraagteken, ook in dit geval moeizaam bespeelbaar. En dat is vaak niet in het voordeel van de kustploeg. Eerste 10 minuten waren beide ploegen gelijkwaardig. Callantsoog had een iets afwachtende houding aangenomen, maar toch lag de bal al bijna in het doel. Via een voorzet aan de zijkant werd weifelend optreden bijna afgestraft. Het bleef 0-0. Voetballend was het allemaal niet even goed, maar op strijdlust was Callantsoog zeker wakker. Ook Zwaagdijk liet zich met lange ballen zien. Net op het moment dat C’oog vaker op de helft van Zwaagdijk kwam viel de 1-0 voor de thuisploeg. Een vrije trap van de zijkant ging over iedereen heen, behalve de speler van Zwaagdijk. Via onderkant lat was Zomerdijk kansloos. Maar niet getreurd, met dit bijltje hebben de mannen vaker gehakt. Voetballend was het niet allemaal even rooskleurig als voorgaande wedstrijden. Veel duels en halve aannames typeerde de eerste helft. Mooie acties van Lars de Heer, Bjorn Wagt, Ryan Kirstein en Tom Rezelman werden genoteerd door uw reporter en de 1-1 eveneens. Kilometer vreter Rezelman dacht van 25 meter eens uit te halen. Als ware hij Steven Gerrard zo hard schoof de bal in de verre hoek. Sterke keeper van Zwaagdijk was kansloos. 1-1. Het spel golfde wat op en neer. Zwaagdijk had meer de bal, maar deed er bijzonder weinig mee.

De tweede helft gaf eenzelfde beeld. Een zuchtje wind draaide dwards over het veld en Zwaagdijk probeerde was meer aan te zetten. Dit lukt af en toe. Maar echte kansen kwamen hier niet uit voort. Tot het moment dat Jort de Vries een vreemde kronkel in het hoofd kreeg. Via de linkerkant werd een voorzet gegeven die bijna een meter uit was. Zonder het fluitsignaal af te wachten wilde De Vries snel de bal neerleggen voor Zomerdijk. De scheidsrechter was het hier niet mee eens. Tot ieders vebazing gaf de leidsman een stafschop voor Zwaagdijk. De roodhemden keken zelf ook verbaasd, maar pakte maar al te graag dit cadeautje uit. Zomerdijk was het hier niet mee eens. Als een katachtige dook hij de bal uit de linkerhoek. Kreten maakte zich meester van het sportpark, de jungle is er niets bij. Gevolg, een periode waarin Callantsoog beter was en de mouwen op stroopte. Met het commentaar van Boukes langs de lijn en gevaarlijke combinatie. Echt grote kansen kwamen er niet. Totdat zwak verdedigen bij een corner rond de 75ste minuut Zwaagdijk weer op voorsprong zette. Ongehinderd 2-1. Toch niet weer, deze gedachte maakte meester van de Callantsoogse hoofden. Met de allerlaatste krachten werd in de 94ste minuut Tom Rezelman wederom de gevierde man. Met een schuiver in de korte hoek mocht hij zich voor de tweede maal laten fetêren!

Voor Callantsoog een belangrijk punt. Het geeft de burger moed. De tweede periode is begonnen en voor een ieder die deze stukjes leest. Deze ploeg gaat nog leuke dingen laten zien in de aankomende periode. MOTM is duidelijk, TOM REZELMAN mag deze eer niet ontgaan. De aankomende 3 weken is er voor Callantsoog geen competitie voetbal. De oefen campagne zal plaats vinden tegen Geel Zwart en Reiger Boys, beide thuis. Op 18 en 25 februari. Komt dat zien, Kaagvogels uit mag 3 maart maar 1 ding zijn. En dat is 3 punten!