24 Maart ZDH 1 – Callantsoog 1 (2-5)

“Een overwinning met een winderige smaak”

Windkracht 7 en een boottochtje richting Texel. Elk jaar is een van de ploeg van het eiland wel vertegenwoordigd in de klasse waar je eigen team in zit. Het is een soort uitje, maar op dagen zoals dit levert een tochtje richting Texel vooral gedoe op. Dit jaar tegen de rode lantaarndrager ZDH. Een ploeg met veel doelpunten tegen en waar de eerdere wedstrijd (afgetekende 5-0 overwinning) al was omgeruild vanwege de staat van het veld. Dat veld was nu prima te bespelen na de afgelopen weken wat droger weer. Een onverwachte verrassing zo uit betrouwbare bron. Callantsoog trad aan met een gehavend elftal. De opstelling bestond uit: Ter Haak, S. Tepas, Van Muijen, Doorn, Bijpost; R. Kirstein, Rezelman, Zomerdijk, De Heer; M. Kirstein, Wagt. Op de bank zaten G. Tepas, Vos en Provily.

Het mag met recht een winderig begin genoemd worden. Koning Wind had een aardige invloed op het spel van beide ploegen. Het was rommelig en eigenlijk een echte vijfde klasse wedstrijd. Callantsoog voelde de nood om te winnen, ZDH wist zich vooral geen raad met ruimtes die er soms lagen. Tot de ingestudeerde corner soelaas bood. Via meerdere schijven kwam de bal pardoes op het hoofd van Lars de Heer. Pardoes, want koppen zit bij de aanvaller niet in het standaard kennis pakket. Alleen toch lekker. Toen ging het even vlot. Na een afgeslagen corner kon Jelte Bijpost vrijuit afronden in de rebound.  0-2. Het leek een simpele middag te worden. Zeker toen na 25 minuten een ZDH verdediger een voorzet van Bjorn Wagt promoveerde tot de 0-3. Wedstrijd ten einde. Zou je zeggen. Maar tot ieders verbazing stond het met de rust 2-3. Onoplettendheid en flegmatisch handelen zorgde voor een mooi schot langs Ter Haak en daarna viel de bal met de wind als leidend voorwerp gevaarlijk en stond ZDH weer bijna naast Callantsoog. Met dit weer blijkt alles mogelijk.

Alleen na rust was Callantsoog vooral achterin iets scherper en oplettender. ZDH kon niet veel uitrichten. Via een voorzet van Tijme Doorn was daar toch weer De Heer die met zijn 3de in 2 wedstrijden een goed aandeel heeft in de opmars van Callantsoog. Momenten tot uitspelen en afspraken die half werden nageleefd waren debet aan het feit dat Callantsoog niet vaker tot mogelijkheden kwam. Uit tegen Kaagvogels werden het dubbele cijfers. Vandaag was er zeker een mogelijkheid dit ook te realiseren. Dat Milan Kirstein met het lastig maken van de keeper nog 2-5 maakte was vooral een dienst der statistieken. Deze wedstrijd was noodzakelijk om te winnen, Callantsoog probeert namelijk gas te geven. Mee te doen in de periode en zien waar het strand. Op dit moment heeft het in 5 wedstrijden evenveel punten als in de eerste seizoenshelft uit 12. Gelukkig of ongelukkig, het is een feit. Dat er in het laatste deel van de wedstrijd nog kaarten werden uitgedeeld is dan ook juist heel nadelig. Vooral ten aanzien van het eigen team. Nog een hoop te leren op dat vlak. Volgende week is er een week bouwvak, aangezien de opbouwfase van het team van Boukes. Het weekend daarna staat Vesdo op de rol, hier is nog een appeltje mee te schillen. 2-6 aan het begin en een totale off day. Het moment om revanche te realiseren. Een overwinning met een winderige smaak doet daar in ieder geval nu niets meer aan af.

MOTM van deze week: Lars de Heer. Met 2 doelpunten degene die het team door de droogte helpt van doelpunten. Een tweede jeugd laten we het maar noemen.

Tot op 7 april.

DRR