20140606 zeven tegen zeven

7 tegen 7

Je bent jong en je wilt wat! Callantsoog doet mee aan de 7 tegen 7 toernooien. Lekker een potje vriendschappelijk veldvoetbal spelen op vrijdagavond bij verschillende verenigingen uit de regio. Dat is de opzet van de zeven tegen zeven voetbaltoernooien die worden georganiseerd. We voetballen in zeventallen op een half speelveld waar de buitenspelregel niet geldt en onbeperkt wisselen is toegestaan.

Sommige voetballers zijn al jaren gestopt en vinden het fantastisch om weer te voetballen. Een wedstrijd duurt twintig minuten. Tijdens een toernooi speelt één team zo’n drie à vier wedstrijdjes.De sportiviteit voert de boventoon. Het is vrijheid blijheid.

De toernooien worden op vrijdag gespeeld van 19.00 tot 21.00 uur. Je bent dus niet de hele zaterdag of zondag kwijt en je komt nog eens oude voetbalvrienden tegen. Je ben niet verplicht om lid te zijn van een vereniging en de KNVB.

Ook meedoen? Geef je op bij Arjen Molenaar, ag.molenaar1@quicknet.nl. De eerstvolgende staat gepland voor 29 augustus in Callantsoog!