26 November DESS 1 – Callantsoog 1 (1-1)

“Een evenwicht met mogelijkheden”

Regen, regen en nog eens regen. Het lijkt de afgelopen weken maar niet op te houden. Deze zonder wederom met een buiig karakter maakte Callantsoog gisteren de tocht richting Benningbroek. Het ene seizoen een makkelijke overwinning, het andere een ontzettend lastige dobber. SV DESS staat altijd garant voor gezelligheid.

Callantsoog begon de wedstrijd met G. Tepas; Van Muijen, S. Tepas, De Vries, Vos; Rezelman, Van Rens, Provily; Rietveld, Kirstein, Wagt. Wissels: Bos, Doorn, Rutgerink.

Afwezig waren nog steeds De Heer, Zomerdijk was verhinderd en vanaf volgende week keert Ryan Kirstein terug naar Nederland. Hij zal een welkome versterking zijn na zijn rondreis in Australië.

Het begin was weifelend, Callantsoog probeerde voetballend de lijn van vorige week door te trekken. Het veld zorgde voor de grootste problemen, niet eens de tegenstander. Op het wegzakkende kleiveld kwam alles hobbelend in beweging. Na een aantal minuten bleek een echte opbouw lastig. DESS had meer ervaring op dit veld en met een aantal goede voetballers bleek deze ploeg ook redelijk te kunnen spelen. Toch nam Callantsoog na een minuut of 10 het heft steeds meer in handen. DESS kreeg de grootste kans, een vrije trap van de zijkant werd verlengd en vloog via de paal aan de goede kant naast. Net op het moment dat een aantal mogelijkheden voor Callantsoog in schoonheid stierven had Björn Wagt een puike voorzet op goudhaantje Milan Kirstein. De man met te grote schoenen aan op dit veld had weinig nog om de bal in het doel te glijden.

De wedstrijd kabbelde door, Callantsoog kreeg mogelijkheden om zaken uit te spelen. Maar de finesse ontbrak. DESS daarentegen bleef dreigend met diepe ballen door de handige nummer 10 Pieter Schuit. Exact dit leverde de gelijkmaker op een minuut of 10 voor rust. Diepe bal, organisatie niet in orde bij Callantsoog en de spits had de mogelijkheid van dichtbij de gelijkmaker aan te tekenen. Rust.

Na rust bleef hetzelfde wedstrijdbeeld actief. Callantsoog en DESS voetbalde allebei daar waar mogelijk redelijk. Kirstein, Wagt en Rezelman hadden mogelijkheden tot afronden. Aan de andere kant had DESS ook een 2x pech. De grootste kans van de tweede helft voor Callantsoog was voor Björn Wagt, 1 op 1 met de keeper zag hij Kirstein over het hoofd. Zelf faalde hij in de afronding, aan de andere kant mocht de handige nummer 7 Jimi Koomen in buitenspel positie door. Hij stuurde de bal naast het doel.

Het einde was meer chaotisch van beide kanten en was een typisch vijfde klasse einde. De neutrale toeschouwer van het betaald voetbal zou het kunnen waarderen. U ziet in ieder geval genoeg. Maar geen doelpunten meer in deze wedstrijd.

Een punt voor Callantsoog waar 3 mogelijk waren. Stap voor stap raakt men voetballend beter op elkaar ingespeeld. Er liggen mooie tijden in het verschiet. MOTM verkiezing was lastig. Veel verschillende namen gehoord. Uiteindelijk verkiezen wij iemand die niet in het veld stond, maar wel op. ARJAN VAN AMMERS, die op zijn vrije zondag meereisde en zeer solide de vlag hanteerde. Hopelijk snel weer op het veld actief.

Volgende week Woudia op het programma. Weinig van bekend. Mogelijkheden genoeg.

DRR