Nieuwkomers 2024/2025 (7)

Voorstelrondje 7: Kenny Holswilder

Ik ben Kenny Holswilder 29 jaar oud,  geboren en getogen in Den Helder. Trotse vader van een mooie dochter  (bijna  3) en werk als burger bij defensie. Sportieve jongen en altijd in voor een praatje.

Hoe ben je zo hier verzeild geraakt?

Als kleine jongen kwam ik vaak bij VV Callantsoog met mijn vader (Rely Holswilder). We kwamen kijken toen Hugo Hovenkamp nog trainer was en ik ken nog veel mensen van die tijd. Ik had het altijd erg naar mijn zin en ik heb daaraan een goed gevoel overgehouden, ik ben de club nooit uit het oog verloren. Nadat ik VV Callantsoog ging volgen op Social media kreeg ik een berichtje, zodoende ben ik in contact gekomen met Tom Boukes. Het balletje is toen gaan rollen en na een paar keer meegetraind te hebben en een paar wedstrijden gaan kijken, ben ik erg enthousiast geworden.

Waar heb je de afgelopen jaren gespeeld?

Ik voetbal al vanaf mijn 4e jaar . In de jeugd ben ik bij WGW begonnen en daarna naar FC Den Helder gegaan. Vanuit FC Den Helder op mijn 17e naar HCSC 1 gegaan. Ik heb daar ongeveer 7 jaar in de selectie gespeeld. De afgelopen 3 seizoenen heb ik bij Zeemacht 1 gevoetbald.

Op voetballend gebied, zou je jezelf kunnen omschrijven voor de voetbalkenner? Waar kunnen we je aan herkennen op het veld voor de Meester Schut tribune?

Ik ben een voetballende centrale verdediger, maar kan ook uit de voeten op de nummer 6 positie (verdedigende middenvelder. Ik ben aanwezig op het veld, door veel te coachen en te organiseren. Rustig met of zonder de bal en 9 van de 10 keer op zoek gaan naar de voetballende oplossing. En natuurlijk de kwaliteiten van mijn medespelers proberen te benutten.

Waar kijk je het meeste naar uit?

Ik heb zin om de jongens te leren kennen en met een goede oude vriend Alessandro Witkamp samen te gaan voetballen. Wedstrijden wil ik winnen en daarna de kantine in en weer een zware maandagochtend hebben op het werk!

Wanneer is voor jou dit seizoen geslaagd?

Dat we aan het eind van het seizoen elkaar kunnen aankijken en zeggen dat we er alles aan gedaan hebben. Ik ken de competitie en wat ik  hier al heb gezien durf ik wel uit te spreken dat we voor het kampioenschap moten gaan en niets minder dan dat.

Welkom Kenny en heel veel succes!

Overig nieuws

Nieuwkomers 2024/2025 (6)

Voorstelrondje 6: Tom Reenalda   Voor de trouwe supporters of om het geheugen even op te frissen. Kun je jezelf kort omschrijven in het algemeen?