Nieuwkomers 2024/2025 (6)

Voorstelrondje 6: Tom Reenalda

Mijn naam is Tom Reenalda. Ik ben inmiddels 20 jaar, 194 lang en een rechtsbenige verdediger. Ik zit volgend jaar in mijn laatste jaar van mijn opleiding tot onderwijsassistent, wat ik inmiddels in de werken-leren variant doe. Ik werk op de Aloysiusschool in Schagen en heb het hier onwijs naar mijn zin. Verder ben ik ook nog trainer/coach bij Schagen United, namelijk van de 013-2. Ik vind het ontzettend leuk om met kinderen te werken en ze echt iets te kunnen leren, vandaar dat ik dat ook al zo’n 4 jaar doe als trainer/coach bij Schagen United. Als laatste ben ik woonachtig in Schagen, samen met mijn ouders. Ik heb ook nog 2 zussen, maar zijn inmiddels het huis uit. Lekker rustig dus ;).

Hoe ben je zo hier verzeild geraakt?

Dankjewel! Ik kende de hoofdtrainer (Tom Boukes) nog van zijn tijd bij Schagen United. Hij was een aantal jaar geleden hoofd jeugdopleiding en ik speelde in de jeugd van Schagen United. Ik was opzoek naar een nieuwe uitdaging bij een andere club en heb contact gezocht met Tom. Hierna heb ik een paar keer meegetraind waarbij ik erg fijn werd opgevangen door de jongens en de staf. Hierna heb ik met de trainer om tafel gezeten en zo geschiedde.

Waar heb je de afgelopen jaren gespeeld?

Ik heb eigenlijk me hele leven op het veld in Schagen gevoetbald. En in de zaal nog een jaartje bij Vesdo. Bij VV Schagen ben ik begonnen, samen met een aantal andere jongens uit de selectie. Ik speelde de afgelopen 2 jaar in de zaterdag 3 van Schagen United, dit was een erg leuk team. Ik was alleen het B-categorie en op zaterdag voetballen een beetje zat geworden, vandaar dat ik op zoek was naar een andere uitdaging. Zo ben ik terecht gekomen bij VV Callantsoog.

Op voetballend gebied, zou je jezelf kunnen omschrijven voor de voetbalkenner? Waar kunnen we je aan herkennen op het veld voor de Meester Schut tribune?

Zoals ik hiervoor al aangaf ben ik een lange rechtspotige verdediger. Ik kan overal uit de voeten in de achterhoede. Linksback is ook geen probleem, aangezien ik prima met links en rechts kan trappen. Verder ben ik sterk in de lucht, vind ik het heerlijk om mijn teamgenoten te coachen, heb ik een goeie crosspass en ben ik sterk in de duels.

Waar kijk je het meeste naar uit?

Ik kijk erg uit naar de potjes tegen Vesdo en VZV, aangezien een paar vrienden van mij bij hun spelen. Verder kijk ik er gewoon ontzettend naar uit om weer lekker te gaan beginnen, die zomerstop duurt me altijd veel te lang. Ik had jammer genoeg net voor de zomerstop m’n buitenste enkelbandje ingescheurd met heel veel pech, dus heb hier de afgelopen maand van moeten revalideren. Ik ben nu ontzettend hard aan het trainen om zo fit mogelijk aan het seizoen te kunnen beginnen. Erg veel zin in!

Wanneer is voor jou dit seizoen geslaagd?

Ik krijg soms op m’n donder van m’n ouders dat ik té streberig ben, maar dit zit wel een beetje in mij. Ik heb er daarom ook alle vertrouwen in dat als we als groep hard gaan werken we écht mooie dingen neer kunnen zetten. Dit seizoen is daarom ook voor mij geslaagd bij een promotie of kampioenschap. We hebben heel veel kwaliteit in de selectie zitten, dus weet zeker dat dit mogelijk is.

Welkom Tom en heel veel succes!

Overig nieuws

Nieuwkomers 2024/2025 (7)

Voorstelrondje 7: Kenny Holswilder   Voor de trouwe supporters of om het geheugen even op te frissen. Kun je jezelf kort omschrijven in het algemeen?